måndag 8 mars 2010

Vasaloppet 2010

Aldrig mer ett vasalopp!
Kaos i första backen, 6km före Evertsberg så hamnade man naturligtvis MITT i en massvurpa.
Armbågen gick åt helvete och när läkarna kom och vårdade en bunt av oss så tyckte dom att jag skulle bryta och följa med till nästa kontroll på skotern. Hoppade upp på skotern men ångrade mig när jag tänkte på ordet "Brytbuss"! Jag kunde ju röra mig och då bryter man inte, så enkelt är det!
Skotern åkte iväg utan mig MEN med min ena stav... Det blev till att skida 6km med bara En stav och smärta utan dess like.
Hittade som tur va läkaren med staven i Evertsberg och fick smärtstillande, sen va det bara att bita ihop och staka så gott det gick.

Kroppen känns riktigt fräsch idag förutom blåmärken, svullen armbåge och ömma revben.
Tiden blev blygsamma 11h men jag kom i mål! Med tanke på att jag tills för 2 månader sen aldrig stått på ett par längdskidor och att jag innan loppet bara hann skrapa ihop 30mil så är jag mer än nöjd.

Tanken att bryta slog mig varje stavtag i lite drygt 5 mil men som Grumsare biter man ihop. Smärta är skönt säger en del... Till dom vill jag bara säga: Testa ett Vasalopp med bristfällig träning och haveri på kroppen så ändrar Ni uppfattning!
Tack till alla som hört av sig! Det värmer i hjärtat!
Nu bär det av till Värmland igen för att ladda inför vätternrundan ;)